Az alábbiakban egy angol nyelvű hírt olvashatsz, amely után egy szövegértést ellenőrző rövid teszt található, valamint a szöveg magyar fordítása.

Consumer sentiment hits rock bottom in April

Consumer confidence in Hungary fell to a 13-year low in April, while businesses haven't been as downbeat in three years, market researcher GKI said in its latest economic sentiment survey.

The overall index, which includes both consumers and businesses, fell to an all-time low as both sub-indexes dropped three points to -55.4 and -10.9 respectively.

GKI said the government crisis was mainly responsible for the low consumer confidence, while industrial businesses became more pessimistic over the weak European growth outlook.

Following a small improvement in February, the industrial confidence index retreated back to January levels. Expectations about future orders improved somewhat overall, but businesses were more downbeat on exports. Inventories were up in April and businesses were more willing to hire new staff.

In the building sector, confidence fell sharply after a steady but modest increase over the previous months, as businesses expected fewer orders and were less inclined to take on new employees.

Sentiment was also down in the trading and service sectors, while households grew gloomier about their personal finances, short-term savings and unemployment.

TIPP: A pirossal szedett szavak jelentését megnézheted, ha föléjük viszed az egérnyilat.

Ellenőrző kérdések

1. Mi csökkent áprilisban?

2. Mivel kapcsolatban optimisták a cégek általában?

3. Hol zuhant meredeken a bizalmi mutató?

A hír magyarul

A fogyasztói bizalom a béka feneke alatt áprilisban

A GKI piackutató legfrissebb gazdasági hangulatfelmérése szerint a magyarországi fogyasztói bizalom áprilisban 13 éves mélypontra esett, a cégek pedig három éve nem voltak ilyen borúlátóak.

Az összesített mutató - ami tartalmazza a fogyasztókat és a vállalatokat is - a valaha mért legalacsonyabb szintjére esett; a két al-mutató pedig egyaránt három százalékot esett, -55,4% illetve -10,9%-ra.

A GKI szerint elsősorban a kormányválság tehető felelőssé az alacsony fogyasztói bizalom miatt, az vállalatok pedig a gyenge európai növekedési kilátások miatt pesszimisták.

A februári kismértékű javulást követően az ipari bizalmi index visszakozott januári szintjére. A jövőbeni megrendelésekkel kapcsolatos várakozások összességében valamelyest javultak; az export tekintetében viszont borúlátóbbak voltak a cégek. Áprilisban nőttek a készletek és a cégek nyitottabbak voltak új munkaerő felvételére.

Az építőiparban az előző hónapok folyamatos - bár szerény - emelkedése után élesen zuhant a bizalom, mivel a cégek kevesebb megrendelésre számítanak és kevésbé terveznek munkaerőfelvételt.

A kereskedelmi és szolgáltató szektorban is romlott a hangulat, míg a háztartások személyes pénzügyeik, rövidtávú megtakarításaik és a munkanélküliség miatt lettek aggodalmasabbak.

Angol-tanulás.hu